15 Ağustos 2009 Cumartesi




15.08.2009 Cumartesi


Nasıl hasta oluyorum?


I- Enerjiyi kendine çevirme

Bir ihtiyacım olduğunda çevreme yönelirim. Bedensel/duygusal istekler çoğu kez aciliyet taşır. Örneğin uykum geldiğinde uyumam bedenim için en iyisidir.

Birine kızdığımda bunu ifade etmek bana iyi gelir. Çok kızdığında gövdemin üst kısmını öne çıkarır, omurgamı dikleştirir, gözlerimi açar ve 'sana çok kızıyorum' derim. Bunu yapmanın uygun olmadığını düşünürsem bu yükselen enerjimi içime yöneltir, kaslarımı sıkarım.

Bu tür bir enerjiyi içe çevirme, beni agresif davranışımın istemeyeceğim sonuçlarından veya pişmanlıktan koruyabilir.

Dışarı çıkmaya hazırlanan enerjimi bu şekilde içime yöneltmek alışkanlığı edinmem ise kronik hastalıkların yolunu açar. Özellikle iskelet sistemi hastalıklarını kolaylaştırır. Sırtım veya omzum kasılır, ense kökümden bir ağrı yükselir, midem yanar.

Yani başkasına yapmak istediğimi kendime yapar, kendi kendimi yerim. Sigaraya, içkiye, tatlıya bağımlılık geliştiririm.

Enerjiyi içe çevirme davranışı bazen de başkasından beklediğimi kendim karşılamak şeklinde olabilir. Başkası beni övsün istediğimde övünürüm, başkasından şefkat görmek istediğimde kendime sarılırım. Hep ilgi görmek istediğim için sürekli başkalarına ilgi gösteririm. Eleştirilmekten ya da çatışmadan çok korktuğum için herkese son derece anlayışlı davranırım.

Evet, böyle yaparak kendimi reddedilmekten ve hayal kırıklığından korurum. Ama ne pahasına... Öncelikle ihtiyaçlarımı gerçekten karşılayamam. İçime dönük yaşarım, başkalarıyla canlı ilişkiler kuramam. Çok düşünürüm ama eyleme geçemem. Duygularımı içime hapsederim. Yaşam enerjim düşer, durgunlaşırım.

Enerjimi kendime çevirmemin en önemli belirtisi ve bedenime verdiği zarar ise nefesimi tutmamdır... (devam edecek)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder